معرفی کتاب ها

سفارش و خرید کتابهای سبک متال و راک و گروههای موسیقی

موسیقی چیست؟

موسیقی بیان خوش آهنگ زندگی است که از فکر تراوش می‌کند و به قلب می‌نشیند، همان لطف و احساسی که بیهوده در عشق زمینی میجوئیم، موسیقی به ما هدیه می‌کند. در بین هنرها موسیقی بیش از همه در عواطف بشری تاثیرگذار است. موسیقی نیروی حیات بخشی است که به طرزی اسرارآمیز احساسات و خاطرات فراموش شده را در قلب‌ها بیدار می‌کند. و شگفتی اینجاست که نه تنها بازگو کننده احساسات که موجد احساسات نیز هست. موسیقی قلمرویی است که روح در آن حرکت می‌کند و جز گل‌های زیبا چیز دیگری در بستر آن نمی‌روید.

اما به رغم تمامی ویژگیهای فوق، متاسفانه به موسیقی در فرهنگ ما ایرانی‌ها به عنوان یک هنر جدی و متعالی نگاه نمی‌شود. این مساله ریشه در تاریخ اجتماعی و سیاسی کشورمان دارد. اگر به تاریخ مستند موسیقی در ایران نگاه کنیم، ملاحظه می‌کنیم که از قرن نهم هجری تا دوره قاجاریه هیچ حرکت قابل توجهی در عرصه موسیقی دیده نمی‌شود. از دوره صفویه موسیقی، جز در جنگ مارش‌های نظامی تهیج کننده) و عروسی‌ها، بصورت کامل حرام اعلام شد. در دوره قاجاریه پادشاهان این سلسله به سبب مسافرت‌هایشان به اروپا و فرنگی تدریجاً شیفته موسیقی کلاسیک غربی شدند. از آن هنگام به به بعد شاهد تأسیس مدارس موسیقی در گوشه و کنار شهر تهران بودیم. در سایه چنین توجهی بود که موسیقی اصیل و سنتی در کشورمان جان تازه‌ای گرفت.

به راستی چیست که موجب تمایز اصوات موسیقی از انواع غیر موسیقایی می‌شود و آن را به گوش جان، موزون و خوشنوا می‌سازد. آیا همین که صوت حاصل از ارتعاش اجسام، منظم و قابل شمارش باشد کافیست تا نوای روحبخش موسیقی برخیزد و روان سوزان و بی قرار آدمیان در خنکای آن آرام گیرد با ملالت ارواح افسرده با وزش آن جانی دوباره یابد و دست افشان به مسیر پویای هستی بازگردد.

متفکران پیشین به خصوص فلاسفه یونان و ایران، موسیقی را متکی بر علم ریاضی و بخشی از فلسفه و منطق می‌دانستند و در طبقه بندی علوم آن را در شمار فنون چهارگانه علم ریاضی آورده و قواعدی برای آن بنیان نهادند.

اما آیا فقط از طریق محاسبات ریاضی می‌توان به تعریفی از هنر والای موسیقی دست یافت؟ موسیقی، هنر اندیشیدن با نوای نغمه‌ها و سر دل گفتن با حنجره سازها و گسیل سیال احساسات هنرمند جهت تسخیر ژرفای ضمیر انسانهاست و همین مضمون نهانی ست که به آن جایگاهی ورای کره خاکی می‌دهد و رسالت معنوی دگرگون سازی احوال آدمی را بر شهپر پروازش می‌نشاند. بتهوون که با افون هنر موسیقی‌اش کبر و تفرعن اشراف را مطیع خود ساخته بود، تأثیرگذاری اعجاب آور این هنر را چنین شرح می‌دهد:

کسی که به اعماق معانی موسیقی من راه یابد، از بدنمامی بدبختی‌هایی که مردمان را در پی خود می‌کشد، آزاد خواهد بود

کتابهای متالیکا

آشنایی با موسیقی متال

پاپ، رپ و راک، از اصلی‌ترین سبکهای موسیقی غربی‌اند. سبک‌هایی جدا از هم که ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند. پاپ که همانطور از اسم آن پیداست (popular)، موسیقی‌ای عامه پسند است و اجزاء آن از ملودی‌های عمدتاً ساده‌ای است که از جملات کوتاه تشکیل شده و بار احساسی و عاطفی دارد. تأکید زیاد بر ریتم و أکسانهای ثابت آن، تکیه بر شعر و کلام به عنوان عامل اصلی بیان نه تکیه بر اصوات موسیقی و ترکیب بندی آنها استفاده از رنگ آمیزی های إحساس برانگیز به وسیله سازها از مشخصات این نوع موسیقی هستند.

در این نوع موسیقی خواننده در آن نقش اصلی دارد و از لحاظ تکنیکی اواز، ساده و آسان است. رپ که بنیانگذار آن سیاهان آمریکایی بودند، مختص موسیقی غربی است، که خوانندگان آن یک سری جملات را چنان هنرمندانه و سریع می‌خوانند که کمتر کسی به طور کامل متوجهی مفهوم اشعارشان می‌شود راک هم نوعی دیگر از موسیقی است که می‌توان آن را با یک گیتار الکتریک و درام کامل کرد. چرا که این دو، اصلی‌ترین سازهای این نوع موسیقی هستند. حال بیائیم این‌ها را با یکدیگر ترکیب کنیم.

متال یکی سبک‌های موسیقی راک است که به‌عنوان یک سبک تعیین‌کننده ,  تأثیرگذار از موسیقی در دهه 1970 ظهور کرد. سبک متال و هوی‌متال نشئت‌گرفته در موسیقی گروه‌های راک انگلیسی و آمریکایی دارد که از بلوز، راک و راک روان‌گردان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد الهام گرفته است، ترکیبی از صداهای عظیم، تحریف‌شده و تقویت‌شده گیتار و تک‌نوازی طولانی گیتار. بیت‌های الکتریکی و هوی‌متال را ایجاد می‌کند.

سازهای هوی‌متال مورداستفاده عموماً گیتار الکتریک، گیتار بأس و درام هستند که در شاخه‌های مختلف سازهای دیگر مانند کیبورد، ویولن، ویولن‌سل و گیتار آکوستیک به این گروه اضافه می‌شوند.

از جمله کتابهای مجموعه ترانه و اشعار می توان به کریس دی برگ،جیمز هتفیلد،گروه پینک فلوید… اشاره کرد

موسیقی پاپ چیست؟

موسیقی پاپ، سبک و نوع خاصی در موسیقی است. این موسیقی مردم پسند و باب طبع روز از دیدگاه برخی کارشناسان موسیقی تحت تأثیر و برگرفته و از موسیقی غرب است و با موسیقی اصیل و سنتی کشور ما هیچ تجانس و نزدیکی‌ای ندارد.

خرید کتابهای موسیقی (ترانه ها گروههای موسیقی)

اهمیت سی سال کار پینک فلوید بیش از هرچیز در این است که هنجارهای مرسوم و مبتذل موسیقی موسوم به راک را نفی می کند و شنونده را به اندیشه ، تعمق ،اکتشاف و مسئولیت پذیری فرا می خواند:اشعار پینک فلوید،کارهای هنری و بیانیه هایی اجتماعی فرهنگی سیاسی اند،نه مشتی واژه تکراری درباره عشق و سکس که روی یک جلد موسیقی ضربی سوار شده باشند تا شنونده را به رقص در آورند.از همین رو آشنایی خواننده ایرانی با این کتاب سودمند است.

این کتاب در هشت آلبوم منتشر شده است و هم اکنون می توانید از کتابکار خریداری بفرمایین

بدون شک تمام علاقه مندان موسیقی متال، با نام بروس دبکینسون ترانه سرا، آهنگساز و خواننده پرآوازه گروه بزرگ بایرن میدن، آشنا هستند و او را در زمره بزرگانی چون دراب هلفورد، و آزی آزبورن، خوانندگان بزرگ گروههای اجوداس پریست، و «بلک سبث، قرار می‌دهندصدای پرقدرت، کاراکتر قوی و شناخت و درک عمیق او از موسیقی وی را تبدیل به موسیقیدانی برجسته نموده است ولی آنچه بیش از همه دیکینسون» را از دیگر ترانه سراهای راک و متال، متمایز می‌گرداند. دامنه گسترده اندیشه او است که در ترانه‌هایش نمایانگر است.

در این کتاب که خود معرف قدرت کم نظیر وودی گاتری می باشد و با تراژدی های اندوه بار زندگی او آشنا می سازیم

نویسنده این کتاب آقای الویس پریسلی که به سلطان راک معروف است .تمام ترانه های خود را در قالب کتابی تحت عنوان خالق راک اندرل که بود گردآوری کرده است.

در این کتاب ابتدا زندگی نامه ای رنی باومن آورده شده است.سپس به معرفی آلبوم ها و ترانه های او با ترجمه زیبای محمد بافکر پور به پایان می رسد.

در این کتاب زندگی نامه م ترانه های تعداد 19 نفر از خوانندگان پاپ ایرانی دهه هفتاد و هشتاد آورده شده است

در این کتاب اشعار شل سیلورستاین با ترجمه حمید خادمی به صورت فارسی چاپ شده است

این کتاب اسامی آهنگسازان و زندگینامه کوتاهی از نویسنده به همراه کارها و فعالیت ها بر حسب حروف الفبایی تنظیم شده است.

در این کتاب تمام آلبوهای گروه متالیکا به همراه آلبوم سال 2003 با ترجمه آقای سهراب محبی ترجمه و گردآوری شده است

کتاب حاضر نوشته های از هنرمندان و دوستان و آشنایان فرهاد مهراد موسیقی دان و نوازنده ایرانی گردآوری شده است. کتاب جامع و کاملی است درباره شخصیت هنری فرهاد مهراد و تمام مطالب کتاب استناد گونه است.

در این کتاب آلبوم های گروه موسیقی بلک سبت ترجمه و گردآوری شده است. تعداد یازده آلبوم ترجمه شده در کتاب موجود است .ترجمه کتاب به صورت ساده و خیلی روان انجام گرفته است.این کتاب از سوی انتشارات ثالث منتشر شده است ولی چاپ جدیدی صورت نگرفته و چاپ تمام است.این کتاب در کتابکا موجود و قابل خرید است.

این کتاب توسط شاهکار بینش پژوه در 108صفحه از سوی انتشارات معین به چاپ رسیده است.این کتاب حاوی ترانه های شاهکار بینش پژوه می باشد که در 108 ترانه گردآوری شده است

کتاب حاضر در 624 صفحه از سوی انتشارات دانش آرا توسط امیرعلی راسترو به فارسی ترجمه شده است.کتاب حاضر در برگیرنده تک آنگ و آلبومهای گروه پینک فلوید است .

در این کتاب گزیده اشعار میک جگر و کیت ریچارد جمع آوری شده است.کتاب حاضر در 352صفحه از سوی انتشارات مس منتشر شده است.

گروه بلک سبث در سال ۱۹۶۹ در منطقه بیرمنگهام انگلیس تشکیل گردید. در سالهای اولیه افراد گروه عبارت بودند از: ترنس مایکل باتلر معروف به گیزر متولد ۷ جولای سال ۱۹۴۶ ( نوازنده گیتار باس)فرانک آنتونی آیومی معروف به تونی متولد ۱۹ فوریه ۱۹۴۸ (نوازنده گینار الکتریک)، «بیل ویلیام وارد ۳» متولد ۵ می ۱۹۴۸ ( نوازنده درام) و «جان مایکل آزبورن» متولد ۳ دسامبر ۱۹۴۸ (خواننده).
اعضای اولیه گروه « بلک سبث» همه اهل بیرمنگهام بودند و از دوران نوجوانی در کنار یکدیگر بزرگ شده بودند. آنها در سال ۱۹۶۵ گروهی با ساختار جاز – بلوز به نام « پولکا تاک » را تشکیل دادند و در ۱۹۶۷ نام آن را به «ارثه» تغییر دادند. در سال ۱۹۶۸ اعضای گروه پس از آشنایی با «جیم سیمپسون » به عنوان مدیر گروه و استفاده از آرشیو غنی موسیقی او و شنیدن آهنگ های خوش ساختار و متفاوت « جینی راشینگ » تصمیم گرفتند تا از ردیف های شان به صورت مکرر و پشت سر هم استفاده کنند و سرعت موسیقی خود را تا حدودی افزایش دهند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *