معرفی کتاب ها

کتابهای محمد خاتمی و جریان اصلاحات

زندگینامه سید محمد خاتمی

محمد خاتمی متولد بیست و یکم مهرماه سال 1320 می‌باشد. زادگاه او شهر یزد است. سیاستمدار و جز جبهه اصلاحات می‌باشد. او پنجمین رئیس‌جمهور ایران است که بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ دو دوره در این سمت فعالیت کرد و پرطرفدارترین رئیس‌جمهور پس از انقلاب است. روزی که او با بیش از 20 میلیون رأی و تقریباً هفتاد درصد آرا در انتخابات پیروز شد (دوم خرداد) جنبش ایران به اصلاحات داخلی دعوت شد. او را بسیاری به عنوان رهبر اصلاحات در ایران می‌شناسند. خاتمی همچنین پروژه‌ای به نام «گفتگوی تمدن‌ها» نوشت که در دنیا منتشر شد و به نام او نامگذاری شد. سازمان ملل متحد همچنین سال 2001 را به عنوان سال گفتگو بین تمدن‌ها تعیین کرد.

 

خرید کتاب های سید محمد خاتمی

در کتاب مرداد خاموش خواننده با دیدگاههای مختلف نسبت به رهبر نهضت ملی نفت آشنا گشته و بازتاب این حرکت را در جهان در می‌یابد. به موازات بررسی این حرکت و سیر زندگی دکتر مصدق زندگی رئیس جمهوری جناب آقای خاتمی، مروری ژرف بر جریانات کلی هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و روشن نمودن بسیاری از زوایای مبهم و تاریک پیرامون آن، و بالاخره دست آوردهای این پیروزی برای ملت عزیز ایران ارزیابی می گردد.شرح سفرها،مصاحبه ها،مرور یادداشت ها،بررسی مطبوعات در چارچوب حوادث انتخابات مزبور به گونه ای مشروح و مستند فرارروی خوانندگان فرزانه علاقمند به مسائل سیاسی قرار می گیرد.

پاریس در خاطر من بوی عطر خوشی می دهد.بوی بزرگی و غرور بوی عطر به خصوصی که هر وقت آن را شنیده ام،سید محمد خاتمی را تجسم کرده ام که در سازمان یونسکو بر روی صندلی اش تکیه زده و احترام نمایندگان ملل جهان را برانگیخته است.من با خاطره همان سربلندی و عزت کتاب خاتمی در پاریس نوشته ام

هدف اصلی کتاب پیشگامان اصلاحات ستایش و تقدیر از افرادی خاص نیس مهم درس آموزی و تجربه اندوزی از 6 سال فعالیت مستمر یک سازمان سیاسی در مقطعی حساس از تاریخ کشور است.

در این کتاب از اندیشه های امام خمینی درباره احیاگر اسلام ناب پاسداری از اندیشه امام خمینی شعر عرفانی و امام خمینی و احیای دین صحبت می شود

سید محمد خاتمی در اولین سال ریاست جمهوری خود در مجموع 149 سخنرانی در مناسبت‌های مختلف ایراد کرد. از این تعداد، 35 مورد به نوعی با موضوع توسعه مرتبط است. کتاب حاضر شامل 35 سخنرانی است که در سه فصل تقسیم شده است: توسعه سیاسی; توسعه اقتصادی؛ و امنیت

این کتاب در بیست و د بخش تنظیم شده و به موضوعاتی همچون شکست روسیه از ژاپن و سقوط شاه و پایان راه … توسط محمد خاتمی در 216صفحه از سوی انتشارات پایا منتشر شده است.

در این کتاب شخص رضا خان در مطبوعات و جراید گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.این کتاب در 217 صفحه از سوی انتشارات مدبر به چاپ رسیده است.

در این کتاب خاطرات پدر آقای سید محمد خاتمی به رشته تحریر در آمده است.این کتاب در 384 صفحه از سوی انتشارات مدبر به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *