معرفی نویسندگان

کتابهای آرتور سی کلارک

بیوگرافی آرتور سی کلارک (Arthur C. Clarke)

آرتور سی کلارک در سال ۱۹۱۷ در انگلیس متولد شده است. او دانش آموخته ریاضی فیزیک بوده است. همچنین رئیس انجمن فضایی بریتانیا، عضو افتخاری آکادمی ستاره شناسی و نجوم، عضو افتخاری انجمن سلطنتی نجوم و عضو بسیاری از سازمانهای علمی دیگر نیز بوده است. در زمان جنگ جهانی دوم در نیروی هوایی بریتانیا بوده و مسئولیت اولین آزمایشهای پایانی رادارها را نیز بر عهده داشته است.

آرتور سی کلارک

او برنده جوایز بین المللی بسیاری شده است، از جمله: در سال ۱۹۶۸ برای فیلم «اودیسه ۲۰۰۱» به همراه استانلی کوبریک کاندیدای دریافت جایزه سینمایی اسکار شد.
جایزه «کالینگا» از یونسکو و نیز مدال طلای انستیتو فرانکلین را برای مقالاتش در زمینه ماهواره‌های مخابراتی تصاحب کرد. این مقالات، اکنون مبنایی برای تعیین مدار ماهواره‌های ثابت به شمار می‌رود. در سال ۱۹۶۵ برنده جایزه نویسندگان فضا و فضانوردی از مجله لایف» شد.

کتابها و آثار آرتور سی کلارک

در ۱۹۶۹ جایزه عمده جایزه علمی وستینگهاوس را از آن خود کرد. کتاب ملاقات با راما که اکنون پیش روی دارید، یکی از آثار برجسته اوست که برنده بزرگترین جوایز در رشته داستانهای علمی و تخیلی شده است، یعنی: جوایز هوگو، نبولا، و جان کامپل (اهدایی یونسکو). این کتاب تاکنون به پانزده زبان ترجمه شده و در چهار میلیون نسخه به فروش رسیده است.
آرتور سی کلارک بیش از پنجاه کتاب به رشته تحریر در آورده که در میان آن‌ها می‌توان داستانهای علمی – تخیلی کلاسیکی را همچون پایان طفولیت، شهر و ستاره‌ها، شن‌های مریخ، ملاقات با راما، اودیسه فضایی ۲۰۰۱، اودیسه فضایی ۲۰۱۰ و اودیسه فضایی ۲۰۶۰ نام برد. تعداد قابل توجهی از این کتابها علمی و کاملاً تخصصی هستند. از او همچنین مقالات علمی و غیر علمی بسیاری در مجلات و روزنامه‌ها به انتشار رسیده است. او در شماری از این آثار، بدون اعتنا به تجربه حشی محض و نیز فرهنگ مبتذل و افکار بی پایه مادی، به دریافتهایی قلبی و گاه عارفانه رسیده است.
به تدریج همین تضاد او با نظام اندیشه و عمل غرب موجب شد تا در سال ۱۹۵۶ به سریلانکا هجرت کند. اکنون سرگرمی او در آنجا غور و غواصی در سواحل آن جزیره بزرگ است. او در سال ۱۹۶۱ طی تحقیقات دریایی موفق به کشف یک کشتی غرق شده حامل نقره گردید. این نیز خود مبنای خلق دو اثر با نامهای «گنجینه‌های دریا» و «گنجهای اقیانوس هند شد. براساس این دو کتاب و اکتشافات او بک سریال تلویزیونی موفق نیز تهیه شده است.

 

2 دیدگاه در “کتابهای آرتور سی کلارک

  1. Elham johari گفت:

    سپاس از توضیحات عالی🌹

    1. reza dehghan گفت:

      ممنونم🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *