معرفی نویسندگان

کتابها و تالیفات شاکتی گواین

زندگینامه شاکتی گواین

شاکتی بعد زنانه شیوا است. معنی کلمه شاکتی نیرو با نیروی زندگی است زندگی ای که در کالبد ما جریان دارد؛ به معنای نیروی زنانه نیز هست. در تانترای هند و تکنیک هایی در باب روشن بینی هست که از طریق پرورش انرژی جنسی حاصل می شود. در این تمرین به مرد، شیوا و به زن، شاکتی می گویند.
در بازگشت از هندوستان با مارک آلن آشنا شدم. به نظر او نام قبلی ام به من نمی آمد. او که با «ماجرای عاشقانه من با شیوا آشنا بود، شاکتی صدایم کرد؛ از این اسم خوشم آمد و شدم شاکتی.
در آن زمان متوجه نبودم که تا چه حد این نام قدرتمند است ولی حالا احساس می کنم که طنین این نام کمکم میکند تا تمام نیرویم را باز یابم. گاوین آخرین تامی است که به من داده شده، که نامی است در اسطوره آرتورشاه. واژه نامهای آن را باز جنگی» می داند که گمان میکنم تصویر بسیار زیبایی است. به اعتقاد من شاکتی جنبه زنانه وجودم را نشان می دهد و گاوین جنبه مردانه وجودم را تجسم خلاق
اولین کارگاهی که در آن شرکت کردم، کلاس کنترل ذهن سیلواه بود. در آن زمان هنوز به این چیزها مشکوک بودم و اگر مادرم در باب این موضوع اطلاعاتی به من نداده بود شاید هرگز نمی رفتم. من هرگز توصيف او را از تکنیک تجسم ذهنی فراموش نخواهم کرد، و با آنکه از نظر عقلی به این مسئله مشکوک بودم قلبم به گونه ای دیگر گواهی میداد.
به یاد دارم از اوان کودکی همیشه می پنداشتم که جادویی در کار هستند و این جادو، واقعا جایی، به شکلی موجود است.

کتابهای شاکتی گواین

ثروت و سعادت کمتر از آنچه اغلب ما تصور می کنیم باهم مرتبط می باشند پس سعادت چیست؟ سعادت واقعی داشتن درک شایسته ای آنچه لازم داریم و در زندگی می خواهیم است.

شاکتی گواین رهبر جنبش خودآگاهی ذهنی در دنیاست ناشر و نویسنده دهها کتاب از جمله بازتابهای نور و خزانه بیکران کامیابی و زندگی در روشنایی که به مدت بیست سال برای تدریس و کار و مطالعه گروهی دور دنیا سفر کرده است بهترین و پرفروشترین کتاب او به نام تجسم خلاق بیش از دو نیم میلیون نسخه به زبان انگلیسی در سراسر دنیا به فروش رفته و سی بار تجدید چاپ شده است

تعریف شاکتی گواین از کامیابی

کامیابی چیست؟ اغلب، بر این باوریم که سعادتمند بودن، داشتن مال و دارائی بیشتر است. خب به نظرتان چقدر باید ثروت داشته باشیم؟ بعضی آدمها عقیده منصفانه و روشنی دارند که چه مقدار پول در کامیاب بودن آنان مؤثر است. «اگر دو برابر آنچه اکنون دارم داشته باشم، سعادتمند خواهم شد.» یا «اگر به اندازه فلانی شخصی که موردنظر اوست) کسب ثروت کنم، احساس سعادت خواهم نمود» و یا «کامیاب بودن به مفهوم میلیونر بودن است. و سرانجام، اگر در بخت آزمایی برنده شوم، قطعة سعادتمند خواهم بود.
عده ای دیگر مفهوم کامیابی را به روشی که ویژگی کمتری دارد، تعریف می کنند. نظیر این جملات: «کامیابی به مفهوم داشتن ثروت کافی جهت احساس امنیت در آینده است.» با
کامیابی به معنی داشتن ثروت کافی جهت برآوردن نیازهایم، برای داشتن آنچه دلم می خواهد صاحبش باشم. و جهت بی دغدغه بودن در مورد بی پولی و محدود بودن دارائیم است به عبارت دیگر، کامیابی نوعی آزادی برای بودن عمل کردن و داشتن آنچه واقعا می خواهید بدون هیچ گونه محدودیت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *