معرفی کتاب ها

معرفی و خرید بهترین کتابهای علوم نظامی

 علوم نظامی چیست؟

علوم نظامی مجموعه‌ای از تحقیقات، فنون، آموزش و سایر انواع علوم نظامی است که با هدف تحقیق و توسعه عملیات نظامی و امنیتی، پایگاه‌ها و مقررات نظامی انجام می‌شود و تحقیق و پژوهشی است. انواع مختلف دفاع، جنگ تهاجمی و استراتژی‌های نظامی.

در این بخش با موضوعاتی مانند تاریخ و مطالعه نبردها و جنگ‌های انسانی، نظریه‌ها و فرضیه‌های علوم نظامی، کاربرد راهبردهای مختلف، آموزش، مطالعات نظامی مدرن، خاطرات فرماندهان و … آشنا می‌شوید. موضوعات مرتبط با علوم نظامی. در مورد بسیاری از موضوعات دیگر که مؤلفه‌های اقلیمی علوم نظامی را تشکیل می‌دهند، مانند معنای نهاجا، استفاده از نیروی هوایی نظامی، نحوه آموزش نیروهای نهاجا، تئوری‌های آموزش نظامی و بسیاری دیگر از مطالعات و کاربردهای علوم جوی نظامی اطلاعات کسب کنید.

رابطه علوم نظامی و امنیت

معنی خاص امنیت به معنی، احساس آرامش جامعه در همه عرصه‌های زندگی و عدم بروز بحران از طریق انواع راهبردها در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بسیاری دیگر در این مقوله امنیت نظامی در مبادلات بین انواع امنیت.

تقسیم امنیت در علوم نظامی را به دو بخش امنیت دفاعی و امنیت تهاجمی بخشبندی کرد. ولی تقسیم دیگری از امنیت را می‌توان از جمله امنیت سرمایه گذاری، امنیت شغلی، امنیت جانی و بسیاری از انواع دیگر مربوط به علوم نظامی یا داشتن صنعت خاص خود نام برد و برای دستیابی به امنیت در این انواع به عوامل دیگری غیر از تاکتیک‌های نظامی نیاز است. استفاده شده.

اما در اینجا توجه خود را به دو نوع امنیتی، تدافعی و تهاجمی متمرکز خواهیم کرد. کتاب‌های این بخش در مورد امنیت دفاعی یا تهاجمی به بخش‌های امنیتی و امنیتی داخلی و خارجی در جامعه و خارج از کشور می‌پردازد.

کتاب‌های علوم نظامی

محتوای کتاب‌های علوم نظامی درباره چیست؟ و آیا می دانید علوم نظامی در کدام زیر شاخه قرار دارد؟ تاکتیک نظامی یا استراتژی نظامی در واقع طریقه استفاده کردن اسلحه و زنده ماندن در شرایط خاص را به شما یاد می‌دهد زیر شاخه علوم نظامی در علوم انسانی می‌باشد. در ابتدا ممکن است فکر کنید که کتاب‌های علوم نظامی چندان به دردتان نمی‌خورد، اما آموزش نظامی در مواقع حساس به شما کمک می‌کنند و علاوه بر افزایش اطلاعات کلی، به شما کمک می‌کنند تا از جان خود و دیگران محافظت کنید. اما اگر به کتاب نظامی، همانند کتابهای نظامی سپاه، کتاب‌های نظامی ارتش، کتاب‌های نیروی انتظامی…علاقه دارید در کتابکار همراه ما باشید

این کتاب توسط سرلشگر ناصر فربد در 560 صفحه از سوی انتشارات کومش به چاپ رسیده است.در این کتاب تاریخ و تحولات ارتش در دوره های مختلف تاریخ ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب حاضر توسط دکتر محمدحسین جمشیدی در 878صفحه مصور از سوی انتشارات دوره ی عالی جنگ منتشر شده است.در این کتاب اندیشه نظامی در ایران باستان،یونان باستان، در چین و هند باستان… مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

این کتاب توسط خسرو نامجوی نیک در 257 صفحه از سوی انتشارات ایران سبز منتشر شده است. در این کتاب به موضوعاتی همچون نگاهی به تاریخچه طب و طبیبان در جهان و تاریخچه طب نظامی و رزمی در ایران و جهان…پرداخته شده است.

این کتاب توسط فریبا خدایی فر… در 138صفحه از سوی انتشارات شروین انتشار یافته است.این کتاب مباحثی همچون در حووزه موضوعی کتابهای طب سنتی می باشد.که در آن تاریخ طب نظامی را در پس و پیش از اسلام در ایران بازگو می کند.

کتاب حاضر توسط اکبر تهرانی در 176 صفحه اط سوی انتشارات بوستان به چاپ رسیده است .در این کتاب تاریخ نیروی انتظامی را از زمان مادها تا عصر حاضر مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب توسط خسرو معتضد 544 صفحه و از سوی انتشارات جانزاده به چاپ رسیده است. نگارنده در این کتاب به شکل گیری پلیس سیاسی در ایران اشاره دارد.

در این کتاب خاطرات سیاسی و نظامی سرهنگ غلامرضا مصور رحمانی نگاشته شده است. این کتاب حاوی مطالب مهمی از خاطرات ایشان است و از سوی انتشارات رسا منتشر شده است

2 دیدگاه در “معرفی و خرید بهترین کتابهای علوم نظامی

    1. reza dehghan گفت:

      🙏🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *