خدمات

جملاتی زیبا از متن کتاب جزء از کل

جملاتی زیبا از متن کتاب جزء از کل:

1) آدم های گناه کار به مرگ محکوم نمیشوند، به زندگی محکوم میشوند.

 

2) اگر کودکی ام یک چیز به من آموخت، آن چیز این است که تفاوت های بین ثروتنمندان و فقرا اهمیتی ندارند، این شکاف بین سالم و بیمار است که رخنه ناپذیر است.

 

3) گاهی اوقات فکر میکنم که انسان، حیوانی است که برای زندگی خود به آب یا غدا نیاز ندارد. همین که شایعه ای برای نقل کردن و شنیدن داشته باشد برایش کافی است.

 

4) وقتی خیلی تلاش میکنی کسی را فراموش کنی، خود همین تلاش کردن به یک خاطره ی فراموش ناپذیر تبدیل میشود. حالا باید بکوشی تا این فراموش کردن را فراموش کنی و این چنین یک خاطره ی فراموش نشدنی دیگر هم ایجاد میشود.

 

5) هرکس که ادعا می کند یکی از دوستانش در طول سال ها هیچ تغییری نکرده، فرق نقاب و چهره ی واقعی را نمی فهمد.

 

6) وقتی بچه هستی، مدام از تو می پرسند؛ حالا فرض کنیم همه ی مردم خودشون رو انداختن توی چاه. تو هم باید این کار رو بکنی؟ وقتی بزرگ میشی ماجرا فرق میکنه. آدم ها بهت میگن؛ آهای همه دارن میپرن تو چاه. تو چرا نمی پری؟؟

 

7) غرور اولین چیزیه که باید توی زندگی از شرش خلاص بشی. غرور برای اینه که حس خوبی نسبت به خودت داشته باشی. مثل این میمونه که یه کت، تن یه هویج پلاسیده بکنی و ببریش تئاتر و وانمود کنی که آدم مهمیه.

 

8) خجالت آور است تماشای کسی که آخر عمری خود را موشکافی می کند و به این نتیجه می رسد تنها چیزی که با خود به گور می برد شرم زندگی نکردن است.

 

9)گفت من به اندازه برایان رمانتیک نیستم چون یک بار به او گفته بودم، من با تمام مغزم تو رو دوست دارم. تقصیر من بود که درک نمیکرد قلب اعتبار سر را دزدیده و منشا احساسات وحشی و سودایی در واقع سیستم پیچیده ی اعصاب مغز است و من به این دلیل از نام بردن قلب به عنوان انبار تمام احساساتم اجتناب کردم. چون قلب چیزی نیست جز تلمبه و تصفیه کننده ای خیس و خونین.

 

10) ما در زمینی قابل اشتعال زندگی میکنیم. همیشه آتش هست. همیشه خانه ها از دست میروند و زندگی ها گم می شوند. ولی  هیچکس چمدانش را نمیبندد و به چراگاهی امن تر نمی رود. فقط اشکشان را پاک میکنند و مردگانشان را دفن میکنند و بچه های بیشتر می آورند و پایشان را در زمین محکم تر می کنند.

 

11) تن به بازی زندگی بده و سعی نکن از قانون هاش سردربیاری. زندگی رو قضاوت نکن. فکر انتقام نباش. یادت باشه آدم های روزه دار زنده میمونن ولی آدم های گرسنه میمیرن. موقعی که خیالاتت فرو میریزن بخند. و از همه مهم تر، همیشه قدر لحظه لحظه ی این اقامت مضحکت رو تو این جهنم بدون.

 

12) باورم نمیشد رابطه مان به پایان رسید. فکر کردم این جوری بهتر است. واقعا دوست نداشتم کسی یک روز سرم فریاد بکشد؛ “من بهترین سال های عمرم رو حروم تو کردم”. این جوری بهترین سال های زندگی اش مال خودش بود.

13) ادم های رمانتیک قد خر شعور ندارند. هیچ چیز جالب و خوبی در عشق یک طرفه وجود ندارد. به نظرم کثافت است. کثافت مطلق. عشق به کسی که پاسخ احساساتت را نمیدهد ممکن است در کتاب ها هیجان انگیز باشد ولی در واقعیت به شکل غیر قابل تحملی خسته کننده است.

 

14) شاید تو زندگی رو به تنهایی تجربه میکنی. میتوانی هر اندازه دوست داری به یک آدم دیگر نزدیک شوی. ولی همیشه بخشی از خودت و وجودت هست که غیرقابل ارتباط است. تنها میمیری. تجربه مختص خودت است. شاید چند تا تماشاگر داشته باشی که دوستت داشته باشند ولی انزوایت از تولد تا مرگ رسوخ ناپذیر است.

 

15) درست لب صخره ایستادم، فکر کردم اگر کارولین نعشم را ببیند جیغ زنان خواهد گفت؛  من این لاشه ی له و لورده را دوست داشتم…

 

 

author-avatar

درباره Elham

الهام فارغ التحصیل دانشگاه چمران اهواز است او با کتابها زندگی می کند، سفر می رود. برای او تعطیلات، برداشتن یک کتاب؛ عاشق شدن، خواندن یک کتاب و دل شکستن تمام شدن یک کتاب است. علاقه وافری به نویسندگی و پادکست دارد. از نویسندگان مورد علاقه او، صادق هدایت،عباس معروفی، پائولو کوئیلو، جین آستین و آلبر کامو است و پیشنهاد خواندن جز از کل از استیو تولتز را به مخاطبان کتابکار می دهد. با نوشته های الهام همراه می شویم و به حضور او افتخار می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *